Інформація про порядок дій для оформлення інвалідності дитині, види допомог та підтримки, на які має право дитина з інвалідністю, та порядок їх отримання, інклюзивну освіту, а також рекомендації щодо батьківської підтримки дитини, облаштування домашнього та освітнього простору тощо.
Завантажити брошуру можна за посиланням:
https://www.unicef.org/ukraine/documents/acquired-disability
Шановні батьки! Ви можете разом із своїми дтьми поспілкуватися з педагогами та цікаво провести час. Це можуть бути дистанційні форми роботи:
Семінар — практикум для педагогів «Місток порозуміння між батьками та ЗДО»
https://vseosvita.ua/library/seminar-praktikum-dla-pedagogiv-mistok-porozuminna-miz-batkami-ta-dnz-88651.html?
rl=54058&fbclid=IwAR20ay_puw_jlZ1IFMckxNIm5zjkiiEhb7xYlNL2vPn-sbVAqs0u_5fmmjk
Як влаштувати дитяче дозвілля вдома?
Коли дітям нудно, у них завжди є спокуса залізти в гаджет (і, будемо чесні, у батьків теж є спокуса доручити дітей «електронній няні»). Але знайти свої інтереси, потренувати уяву і творчі здібності — це те, що набагато легше відбувається в реальному світі, ніж у відеоіграх і соцмережах. Натомість перенасичення гаджетами розвивають дратівливість, невміння фокусуватись у навчальному процесі, обмежену соціальну взаємодію. Час карантину — гарна нагода розпочату боротьбу зі смартфонами та почати переживати разом з дітьми більше цікавих миттєвостей! Пізнавальні активності.
•Побудувати «халабуди» посеред квартири/будинку, забратися всередину і читати книжки;
• Влаштувати домашній книжковий клуб і запросити друзів сусідів на його відкриття;
• Дізнатися історію міста, в якому живеш (батьки чи дідусь з бабусею мають допомогти);
• Грати в ігри на рахунок, додавання і віднімання;
• Навчитися готувати нову страву;
• Навчитися азам фінансової грамотності (як планувати покупки, рахувати решту, накопичити на щось);
• Самому зробити музичний інструмент (наприклад, калімбу);
• Грати в настільні ігри, які підвищують грамотність і тренують математичні здібності.
ІІ. Сюжетно-рольові ігри
Користь сюжетно-рольової гри для дітей добре вивчена: вона допомагає дітям тренувати соціальні навички та емоційний інтелект, розвиває мову і здатність самостійно вирішувати проблеми. Ось кілька ідей:
• Влаштувати маскарад і вбиратися в костюми різних персонажів;
• Розіграти улюблену казку;
• Побудувати чарівний будинок і населити його жителями;
• Шукати скарб за підказками, захованими в схованках.
ІІІ. Творчі заняття
•Зробити своїми руками намиста і сережки з бісеру;
• Навчитися шити;
• Зробити скульптуру за допомогою алюмінієвої фольги;
• Спробувати себе в фотографії;
• Повозитися з глиною;
• Придумати, що можна зробити з картонної коробки;
• Зібрати кілька старих речей і придумати з них нову;
• Сісти на ганку чи біля вікна і намалювати те, що бачите (дерева, квіти тощо);
• Малювати пальчиковими фарбами, олійними фарбами або аквареллю (і від душі перемазатися). Проте не варто боятися нудьги і безкінечно вигадувати нові й нові активності. У 1930 році філософом Бертраном Расселом у його книзі “Підкорення щастя” була змальована потенційна цінність нудьги. Уява і здатність справлятися з нудьгою повинні бути вивчені у дитячому віці. Він писав: “Дитина розвивається краще тоді, коли її, як молоду рослину, залишають в спокої в одному і тому ж ґрунті. Занадто багато подорожей, надто велика різноманітність вражень не дуже добре для дітей і підлітків. Адже це призводить до того, що вони виростають нездатними витримувати плідну монотонність”. Нехай баланс між корисним нудьгуванням та активністю буде прийнятним для вашої дитини, а головне — нехай, проводячи час з вами, їй все менше хотітиметься зазирнути у гаджет.