Повернутися до звичайного режиму

10 червня 2020 року в онлайн-режимі відбувся звіт завідувача Первомайського дошкільного навчального закладу (ясла-садка) №5 «Малятко» комбінованого типу Первомайської міської ради Харківської області про здійснення діяльності у 2019-2020 навчальному році перед учасниками освітнього процесу, батьками та громадськістю.

Звіт завідувачаПервомайського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №5 «Малятко» комбінованого типу Первомайської міської ради Харківської області

«10 червня 2020 року»

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №5 комбінованого типу Первомайської міської ради Харківської області здійснює освітньо-виховну діяльність відповідно до законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад.

Діяльність закладу в 2019/2020 навчальному році була підпорядкована виконанню вимог таких нормативних документів та законодавчих актів, як Конституція України, Декларація прав дитини, Конвенція ООН «Про права дитини», Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Охорона здоров’я дітей», «Про мови», «Про захист дитинства», державних програм «Дитина», «Діти України».

Керуючись основними положеннями нормативних документів, які визначають сучасну законодавчу базу й методичне забезпечення закладу дошкільної освіти, та планом роботи на 2019/2020 навчальний рік, колектив закладу зосередив увагу на пошуку оптимальних способів навчання та виховання дітей, збереження та зміцнення їх фізичного й психічного здоров’я, створення необхідних передумов для досягнення кожноюдитиною реально можливого для неї в даний період рівня успішності, але не нижчого, ніж передбачено державними освітніми програмами.

Зусилля педагогічного колективу закладу були спрямовані на реалізацію методичної теми закладу «Підвищення професійної компетентності педагогів в умовах оптимізації інноваційних підходів в життєвому просторі дошкільного навчального закладу».

Здійснення освітньої роботи з дітьми, а також врахування запитів батьків і громади спрямувало заходи, які проводилися в закладі, на виконання таких пріоритетних завдань:

- реалізація державної політики щодо забезпечення доступності дошкільної освіти, різних форм її здобуття, 100% охоплення дітей п’ятирічного віку дошкільною освітою, створення умов для особистісного зростання кожної дитини з урахуванням її нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей;

- виховання підростаючого покоління на традиціях гармонійного співіснування з природою, формування еколого-валеологічної культури особистості дошкільника шляхом розвитку естетичних, інтелектуальних, гуманістично-спрямованих почуттів у ставленні до природи;

- формуваннямотиваціїпедагогів до особистісноговдосконалення та фаховогозростання, заохоченняйого до творчихініціативнихкроків, власногоекспериментування;

Заклад працює за освітньою программою для дітейвіддвох до семи років «Дитина».

Формування дитячого контингенту та наповнюваність груп у закладі здійснюється згідно вимог діючого законодавства, на підставі наказів МОН України від 27.03.2006 №240/165 «Про порядок комплектування дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу»; від 20.02.2002 №128 «Нормативи наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу; від 25.05.2011 №1/9-389 «Про дотримання порядку прийому дитини до дошкільного навчального закладу» та власного статуту.

На початок 2019/2020 навчального року в дошкільному закладі працювало 11 груп, із них 2 групи дітей першого молодшого віку, 9 груп дітей дошкільного віку, в яких виховувалося 220 дітей. У закладі працює група для дітей з вадами мовлення

Діти зараховуються у дошкільний навчальний заклад за заявою батьків, медичною довідкою про стан здоров’я та про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження дитини; для зарахування дитини до логопедичної та інклюзивної групи – за висновком та направленням ТРЦ.

Облік дітей, які відвідують заклад, здійснюється вихователями кожної вікової групи в «Журналі обліку щоденного відвідування групи дітьми», який пронумерований, прошнурований, завірений печаткою завідувача.

Протягом року велася робота по оптимізації мережі.

У дитячому закладі постійно проводилися : «Дні відчинених дверей», міні збори серед мешканців мікрорайону, виступи творчих груп дітей перед мешканцями мікрорайону, велася робота з батьками по залученню дітей до дитячого закладу.

Педагогами проведено роботу по залученню дітей, що не охоплені дошкільною освітою, особливо п’ятирічного віку, тому усі діти п’ятирічного віку мікрорайону відвідують дошкільні заклади.

Забезпеченість педагогічними кадрами, відповідно до штатного розкладу складає 100%. У закладі працюють 1-завідувач, 1- вихователь-методист, 16- вихователів та вузькі спеціалісти: 1- музичний керівник, 1- вчитель-логопед, 1- інструктор з фізичної культури, 1- асистент вихователя-1

Всього у закладі працює 23 педагогічні працівники.

За вікомпереважають педагоги старші 35 років, тому при прийомі на роботу, при наявностівакантнихмісць, віддаєтьсяперевага молодим спеціалістам.

Враховуючи педагогічний стаж маємо:

Педагогічний стаж педагогів Кількість педагогів
1 1-10 років 5(22%)
2 10-15 років 4 (17%)
3 15-20 років 5 (22%)
4 більше 20 років 9(39%)

За стажем роботипереважаютьдосвідченіпедагогічніпрацівники, педагогічний стаж яких складає понад 20років.

Освітній рівень педагогів:

повна вища освіта – 11 чол (50%);

базова вища – 5 чол (23%)

неповна вища освіта – 4 чол (17%)

В закладі постійно ведеться робота щодо підвищення освітнього рівня педагогічних працівників.

Підвищеннякваліфікаціїпедагогів проходить відповідно до перспективного плану, якийвиконується на 100%. Так у 2019/2020навчальномуроціпідвищеннякваліфікації при комунальному вищому навчальному закладі «Харківська академія неперервної освіти» пройшли пекдагоги: Сердюк О.А., Конопля Т.В., Іваненко Л.В.

Загалом за наслідками атестації, педагоги дошкільного навчального закладу ма­ють такі кваліфікаційні категорії:

Кваліфікаційнікатегоріїпедагогів Кількістьпедагогів
1 «Спеціаліствищоїкатегорії» 1 (4%)
2 «Спеціаліст І категорії» 1 (4%)
3 «Спеціаліст» 9 (39%)
4 11тарифнийрозряд 9 (39%)
5 9тарифнийрозряд 1 (4%)

Заохочення педагогічних працівників в закладі здійснюється на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 30.07.2013 № 1047 «Про затвердження Положення про відомчі заохочувальні відзнаки Міністерства освіти і науки України». Клопотання щодо нагородження подається адміністрацією закладу за підсумками навчального року та за значні досягнення в реалізації державної політики в галузі дошкільної освіти, навчання і виховання підростаючого покоління, за багаторічну сумлінну працю, упровадження сучасних методів навчання і виховання, тощо.

З метою соціального захисту працівників закладу :

- оптимально розподілено навантаження між працівниками ,

- ведеться доплата за шкідливі умови праці,

- надавалася доплата за вислугу років,

- відпустки надавалися за бажанням працівників,

- надавалася додаткова оплачувана відпустка одиноким матерям та

жінкам, які мають двох дітей до 15 років,

- була виплачена грошова винагорода педагогам,

- працівники отримують кошти на оздоровлення,

- профспілкою ДНЗ надавалася матеріальна допомога.

Протягом року робота з дітьми у закладі велася згідно річного плану. Велика увага наділялася вихованню культурно – гігієнічних навичок, творчих здібностей , моральних якостей, формуванню особистості кожної дитини,

фізичному, музичному вихованню. В дошкільному закладі проводилися свята, розваги, конкурси. Найбільше запам’яталися: розваги - «Тато, мама і я - спортивна сім’я», «Козацькі розваги», «Моя родина - моя Батьківщина»;

План роботи виконано в повному обсязі. Крім того слід відзначити , що виконано план роботи з дітьми, що не відвідують дитячій заклад, план наступності зі школою, план роботи з талановитими та обдарованими дітьми у кожній віковій групі.

Змістовно пройшли тематичні тижні : безпеки дитини, правової освіти, здібних, талановитих та обдарованих дітей, роботи з батьками, тиждень здоров’я та фізкультури.

Працюючи над художньо-естетичним розвитком дітей педагоги приділяли увагу проведенню ранків, розваг, конкурсів, народних свят під керівництвом музичних керівників: Аванесової О.М., Сердюк О.А. Вони підготували і провели з дітьми казки – драматизації, музичні опери, музичні ігри, що сприяло розвиткові творчих здібностей дітей, вихованню естетичного смаку, збагачувало духовну культуру дітей. Музичні керівники наділяють багато уваги роботі над розвитком музичних здібностей дітей засобами фольклору та розвиткові хореографічних здібностей малюків. Найбільш вдалими були розваги : «Українські вечорниці», «Родинне свято», «Весняний водограй» та ін.

Належна увага наділялася фізичному вихованню дітей. Заняття з фізкультури проходили на свіжому повітрі, або в обладнаній залі, з використанням нетрадиційних, новітніх педагогічних технологій. Завдяки наполегливій праці інструктора з фізичної культури Іваненко Л. В. проведено спортивні свята, розваги, змагання, естафети . На високому рівні пройшли розваги «Тато, мама і я - спортивна сім’я», «Козацькі розваги».

Значна увага наділялася формуванню мовленнєвої компетентності дітей.

Педагогічний колектив працює над мовленнєвим розвитком дітей, формуванням мовленнєвої та граматичної культури мовлення. Слід відзначити роботу логопеда в цьому напрямку, яка наділяє значної уваги формуванню граматично правильного мовлення, збагаченню словникового запасу дітей. Логопед Дігтяр О.Б. працює не тільки з дітьми, але й з батьками, даючи поради, консультації, проводячи бесіди, практичні заходи. Так у цьому навчальному році проведено 33 індивідуальних консультації для батьків, 7 для педагогів.

Результати її роботи досить значні, більшість дітей на кінець року оволоділи правильною вимовою звуків.

У логопедичній групі було 19 дітей.

Виправлено мову - 3 дітей.

Значно покращилася мова – 13 дітей.

Подальших занять потребують – 3 дітей.

Тематична перевірка стану трудового виховання та соціально – морального розвиткудітей у дошкільному навчальному закладі та роботи з художньо-естетичного розвитку дошкільників показала, що робота ведеться згідно плану, з застосуванням нестандартних, новітніх технологій, інтерактивних методик.

Великуувагу педагоги наділяливихованню у дітейлогіко – математичнихздібностей, економічномувихованню. Зцьогопитанняслідвідзначитипедагогів старшої групи №1 та №8 вихованціяких, показали досить високийрівеньзнань та умінь з логіко – математичного розвитку та розвитку мовлення

Вікторини, логічні завдання, розв’язання математичних ребусів супроводжували заняття, індивідуальну та підгрупову роботу педагогів Засядьвовк Л.Л, Климентьєвої Г.П., Аксьонової В.О., які проводячи заняття планують заходи на прогулянку розвиваючи саме уміння дітей лічити, ділити,

визначати часові поняття та ін. Слід відзначити роботу вихователя Рубан Т.В. по

розвитку творчого мислення дітей І молодшої групи та інтерактивних форм роботи з дітьми.

Аналізуючи стан роботи з дітьми по ознайомленню з природним довкіллям слід зазначити, що педагоги створювали можливості для ознайомлення з природою рідного краю, природними властивостями, застосовуючи практичні методи, прийоми та форми роботи з дітьми. У цьому напрямку слід відзначити педагогів: Інькову Л.М., Самілик О.В., Коваленко І.А.

Працюючи над ознайомленням дошкільників із соціумом педагоги працювали з використанням інформаційних технологій, інноваційних методів роботи з дітьми. Найбільш вдалими у цьому напрямку слід відзначити роботу педагогів Климентьєвої Я.Л., Бородавки Г.В.. та ін.

Розвиваючи у дітей основи художньо-продуктивної діяльності у ліпленні, аплікації та малюванні педагоги приділяють досить уваги розвитку технічних можливостей малюків, ознайомленню з народними промислами, художниками. Значну увагу цьому питанню приділяють педагоги: Засядьвовк Л.Л., Інькова Л.М.

І молгр №9 І молгр №10 ІІ мол. гр №3 ІІ мол. гр №11 сер гр №5 сер гр №4 сер гр №2 стар. гр №6 стар. гр №1 стар. гр №8 стар. гр №7 коеф розв
Здоров’я та фізичний розвиток 0,75 0,74 0,75 0,77 0,75 0,75 0,76 0,80 0,79 0,80 0,79 0, 77
Ознайомлення з природним довкіллям 0,76 0,74 0,77 0,79 0,77 0,78 0,79 0,80 0,78 0, 79 0,79 0,78
Логіко-математичний розвиток 0,75 0,73 0,74 0,79 0,77 0,78 0,79 0,79 0,79 0,79 0,78 0,77
Ознайомлення із соціумом 0,75 0,75 0,77 0,79 0,77 0,78 0,79 0,80 0,79 0,80 0,79 0,78
Розвиток мовлення та культура мовленнєвого спілкування 0,74 0,73 0,75 0,79 0,76 0,77 0,79 0,80 0,79 0,79 0,78 0,77
Художньо – продуктивна діяльність 0,75 0,74 0,75 0,77 0,77 0,77 0,77 0,79 0,80 0,79 0,80 0, 77
Художньо – продуктивна діяльність (музична діяльність) 0,75 0,75 0,77 0,79 0,76 0,77 0,78 0,80 0,79 0,79 0.79 0,78
Середній коефіцієнт по групі 0,75 0,73 0,75 0,78 0,76 0,77 0,77 0,78 0,78 0,79 0,81 0, 77

Тематичні перевірки стану екологічного виховання дошкільників показали, що знання у дітей досить сталі, завдяки наполегливій роботі педагогів, їх творчості, умінню використовувати різноманітні методи, прийоми, форми проведення занять, індивідуальній роботі з дітьми, диференційному підбору матеріалу. Найбільш високі показники згідно тематичної перевірки у групісереднього дошкільного віку №6, вихователь Інькова Л.М., групі №2, вихователі Коваленко І.А. та Самілик О.В., групі №7, вихователь СердюкО.А.

Комплексний контроль організації життєдіяльності дітей у середній групі №4 та старшій групі №1 показав що у групах створено розвивальне середовище згідно вікові дітей, вихованці мають певні уміння, навички з усіх розділів програми.

Аналізуючи стан навчально – виховної роботи у дитячому закладі, слід зазначити, що вона ведеться систематично, згідно освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина».

Провівши аналіз успішності дітей за всіма розділами програми маємо такі показники:

Педагоги підвищують свій рівень відвідуючи методичні об’єднання, семінари, котрих у нашому закладі пройшло – 2: семінар –практикум «Щоб зростали діти працьовиті», семінар«Впровадження інтерактивних технологій в освітній процес для розвитку мовленнєвої компетентності дошкільників», семінар – практикум «Художньо-естетичний розвиток дошкільників», семінар-тренінг «Екологічне виховання»

Для підвищення професійної майстерності педагогів та реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти було підготовлено 5 колективних переглядів. За висновками педагогів найбільш високу оцінку отримали колективні перегляди у вихователів Засядьвовк Л.Л. , Сердюк О.А.

За висновками педагогів найбільш високу оцінку отримали колективні перегляди у вихователя Засядьвовк Л.Л. – сюжетно – рольова гра, як засіб розвитку дітей дошкільного віку та вихователя Аксьонової В.О. «Світ у дитячому малюнку», заняття з образотворчої діяльності у молодшій групі з використанням традиційних та нетрадиційних методик.

Проведені контрольні заняття , заняття «Тижня педагогічної майстерності» довели, що педагогічні надбання кожного педагога вагомі, цікаві, значущі, необхідні для роботи з дітьми дошкільного віку.

За станом тематичних та комплексних перевірок, тематичних тижнів є довідки, які доведено до педагогів, а рекомендації та недоліки на які вказувалося в них, перевірялися, аналізувалися, усувалися, виконувалися.

Слід зазначити, що працюючи над реалізацією вимог освітньої програми виховання та навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» та ведучи контрольно – аналітичну діяльність у дошкільному навчальному закладі пройшло 4 педагогічні ради, де розглянуто питання : оздоровлення дітей, попередження дитячого травматизму та збереження здоров’я дітей, поліпшенню збалансованості харчування, трудового виховання та соціально – морального розвитку дітей,художньо-естетичного розвитку дошкільників.

Слід відзначити, що педагогічний колектив нашого закладу досить досвідчений, тому педагоги працюють творчо, ініціативно, люблять свою професію, дітей справляються зі своїми обов’язками, виховують, навчають , розвивають особистість кожної дитини

Педагоги нашого закладу дошкільної освіти усвідомлюють, що немає в людини більшої цінності, ніж здоров’я. Тому ми постійно ставимо перед собою мету збереження, зміцнення здоров’я дітей.

Досить досвідчений і медичний персонал нашого дитячого закладу, тому ведеться достатня робота по збереженню здоров’я кожної дитини, попередженню захворюваності дітей.

Медичні працівники проводять санітарно – просвітницьку роботу не тільки серед дітей, але й серед батьків. І це дає позитивні результати .

Свою роботу медичні працівники ведуть планово, діти своєчасно отримують щеплення, проходять обстеження.

Велика увага наділяється збалансованому харчуванню дітей. Їжа завжди смачна, поживна, свіжа. Виконується технологія приготування страв, дотримуються терміни утримання та використання продуктів. Питання медичного обслуговування та харчування дітей розглядались на педагогічних радах, нарадах при завідувачці, виробничих нарадах, є накази з цього приводу.

У дитячому закладі діє громадський інспектор з охорони дитинства, призначений наказом по дитячому закладу. В усіх вікових групах є стенди «Поради батькам » де ведеться «Юридична сторінка» , в якій розміщуються зміни в наказах, нормативних документах.

В дошкільному закладі постійно ведеться робота по попередженню дитячого травматизму, яка відображається в річному плані та книзі наказів. Питання охорони життя дітей неодноразово розглядалося на педагогічних радах, нарадах при завідувачці, виробничих нарадах. В цьому навчальному році було проведено тематичні тижні по безпеці дитини. В ДНЗ є підбірка матеріалів по попередженню дитячого травматизму.

Зміцнюючи матеріально – технічну базу в ДНЗ та залучаючи позабюджетні кошти:

за позабюджетні кошти: проведено ремонтні роботи в приміщеннях ДНЗ, виконано ремонт опалювальної системи в групах №3, ремонт цоколя,

замінено:

придбано: нержавіючі столи 4штуки на харчоблок, повірка вогнегасників – 23 штуки.

Всі витрачені кошти висвітлюємо на «WEB- сайті» дошкільного закладу.

Наш заклад постійно працює над поповненням методичної літератури, а також передплачує періодичні видання для дошкільного віку, це книги, журнали, газети . Педагоги мають змогу познайомитися з новинами педагогічної науки, інноваційними педагогічними технологіями, підвищити свою методичну, професійну підготовку.

В умовах пандемії дошкільний заклад, виконуючи розпорядження уряду

України, місцевої влади, перейшов на дистанційну форму роботи. З метою

забезпечення освітньої та просвітницької діяльності дошкільного закладу

педагогічний колектив був ознайомлений з рекомендаціями МОН України

щодо організації дистанційної форми навчання в період карантину в он-лайн-режимі. Вихователем-методистом Матющенко Н.О. проведено відео-конференцію

«Організація освітнього-виховного процесу з дітьми в умовах карантину», а

також ряд консультацій щодо дистанційної форми роботи, завдяки чому

педагоги швидко й ефективно налагодили проведення он лайн занять і

консультацій. Особливо активними учасниками дистанційного освітнього

процесу стали вихователь Самілик О.В., Коваленко І.А., Бородавка Г.В.

Час карантину педагоги присвятили й підвищенню фахового рівня. Всі

педагоги брали участь у вебінарах.

Відповідно до індивідуальних планів роботи здійснювалася й

організаційно-педагогічна робота – оформлення документації, виготовлення

посібників. Звіти про виконану роботу були заслухані на підсумковій педраді.

Продовжує діяти сайтзакладу, який систематично поповнюється

корисною інформацією, маємо свою електрону адресу та сторінку в соціальній

мережі Facebook.

Кiлькiсть переглядiв: 299