Звіт директора комунального закладу «Первомайський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №5 «Малятко» комбінованого типу Первомайської міської ради Харківської області»

(перед батьками та громадськістю у форматі відео конференції)

за 2022-2023 навчальний рік

31 травня 2023 року

Час не вибирають, у ньому живуть. На нашу долю, на долю наших дітей випала страшна війна, яка зруйнувала звичне мирне життя. Ми опинилися в надзвичайно непростих і несприятливих умовах, не знали як діяти, що з нами буде, зустріли претензії від батьків, щодо недостатньо чітких вказівок стосовно організації освітнього процесу і безліч запитань, готових відповідей на які здебільшого не було. Адже в жодному виші досі не готували нас до роботи в умовах війни. Цей досвід, залежно від реальних умов, почали набувати самостійно.

У 2022/2023 навчальному році освітньо - виховний процес в закладі забезпечували 16 педагогів. Показники якісного складу педагогів за освітнім, кваліфікаційним рівнями залишаються стабільними. Аналіз даних, отриманих під час проведення аудиту (рівень кваліфікації, освіта, стаж, вік педагогів), засвідчив, що педагогічний колектив закладу перебуває на достатньому рівні. Вищу освіту мають 7 педагогів, що складає 44%; бакалавр - 6 педагогів, що складає 38%; молодший спеціаліст – 3, що становить 18% .

Відповідно річного плану роботи на 2022/2023 н.р. було проатестовано 2 педагоги. Кадровий склад педагогічних працівників за кваліфікаційним рівнем на травень 2023 року складає:

- кваліфікаційна категорія «Спеціаліст вищої категорії» - 2 педагоги (13 %);

- педагогічне звання - 1 педагог (6%);

- кваліфікаційна категорія «Спеціаліст першої категорії» - 1 педагог (6%);

- кваліфікаційна категорія «Спеціаліст другої категорії» - 1 педагог (6%);

- кваліфікаційна категорія «Спеціаліст» - 3 педагоги (19 %);

З метою забезпечення систематичного підвищення професійної компетентності педагогічних працівників, вихователем-методистом Н.Матющенко велась постійна робота щодо проходження курсової перепідготовки. Усі педагоги проходять КПК один раз на 5 років. У 2023 році курси підвищення кваліфікації при ХАНО у дистанційному форматі пройшли 8 педагогів (50%). Удосконалення рівня професійної компетентності – один з основних напрямків реформування системи освіти. Педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру. Виходячи з цього, головними завданнями методичної служби є стимулювання самоосвіти і саморозвитку педагогічних кадрів та надання своєчасної методичної допомоги у даному напрямку. Педагоги закладу впродовж року удосконалювали рівень своєї професійної компетентності шляхом цілеспрямованої самоосвітньої діяльності. Кваліфікаційний рівень педагогів підтверджується участю їх у міських, обласних, тренінгових навчаннях, практичних семінарах, вебінарах.

Навчальний рік у ЗДО № 5 розпочався з 01 вересня 2022 року і закінчився 31 травня 2023 року. Дошкільна освіта впродовж 2022/2023 навчального року надавалася для вихованців – дистанційно.

Для проведення занять у форматі відео конференцій ми обрали платформу ZOOM та соціальні мережі Viber групи для батьків для надання рекомендацій щодо здійснення освітньої роботи за окремими темами (фото-, аудіо-, відео-, письмово) та отримання фото звітів.

Впродовж 2022/2023 навчального року педагоги вміло опанували цифрові комп’ютерні технології, що дозволило їм проводити дистанційну освіту для дошкільнят на сучасному рівні. Плануємо впродовж літнього періоду 2023 року вихованцям та батькам вихованців буде продовжено проведення дистанційних занять, а також надаватися консультації, щодо підготовки дітей до школи.

Незважаючи на дистанційний освітній процес, діагностика виявлення рівнів знань дітей була проведена завдяки анкетуванню батьків, які погодились дати об’єктивну оцінку своїм дітям. Опитування батьків з’ясувало, що дистанційна освіта для дошкільнят не проходила даремно й згідно моніторингу, проведеного вихователями, діти старшого дошкільного віку мають підготовленість до школи – 86% .

Вихователем логопедичної групи О. Сердюк було організовано проходження діагностичної анкети батьками 18-ти дітей. Отримані дані свідчать про ефективну взаємодію педагога закладу як з вихованцями, так і з їхніми батьками. Вона створила умови для впровадження педагогіки партнерства, адже саме партнерська взаємодія між педагогами та батьками є запорукою гармонійного розвитку дитини.

Можемо визначити, що в порівнянні з 2021/2022 н.р. готовність дітей до школи в поточному навчальному році підвищилася завдяки ефективній взаємодії педагогів та батьків – регулярному проведенню дистанційних занять, консультативній та просвітницькій діяльності та соціально-психологічному супроводу вихованців та їхніх батьків. Батькам дітей, що мають недостатній рівень готовності до школи, були надані практичні рекомендації щодо підвищення ефективності підготовки дитини до наступного навчання.

З метою пропагування та більш глибокого ознайомлення з роботою закладу прцює сучасний сайт.

Упродовж навчального року мною особисто висвітлювалася інформація про роботу закладу та освіту вихованців, цікаві моменти життя нашого садочка в соціальній мережі «Фейсбук», за допомогою організованої групи.

На сайті висвітлені скріншоти та матеріали дистанційних занять, за допомогою яких батьки мали змогу самостійно й легко вивчати та закріплювати тему кожного заняття.

Протягом 2022/2023 року продовжував працювати консультативний центр «Малятко», метою якого було надання консультативної допомоги з питань соціалізації дітей дошкільного віку, дітей з особливими освітніми потребами, дітей з інвалідністю, які виховуються в умовах сім’ї. Графік роботи центру висвітлено на сайті закладу. Діюча система роботи консультативного центру забезпечувала надання допомоги консультативного характеру.

Зважаючи на ситуацію, яка склалась наразі, більшість вихованців потребують психологічної підтримки. Тому педагоги надають допомогу батькам психологічного напряму. На нашому сайті висвітлено практичні поради щодо підтримання та збереження психологічного здоров'я дітей в умовах війни, зняття тривоги та встановлення позитивного емоційного стану як батьків так і дітей.

Освітній процес в ЗДО будувався на відповідному программно-методичному забезпеченні та представляє єдиний комплекс освітніх компонентів для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.

Згідно з рішенням педагогічної ради (протокол №1 від 30.08.2022 року) освітній процес у закладі здійснюється за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина».

Із метою підвищення ефективності педагогічної діяльності та якості освітньо-виховного процесу в практику роботи запроваджувався передовий педагогічний досвід: «Формування пізнавальної активності дошкільників у процесі ознайомлення з природою» (автор: вихователька Т.Конопля), «Художня література, як засіб освітньої діяльності» (автор: вихователька Т.Товкач)

Дистанційна форма навчання дозволила батькам стати свідомими в освіті своїх дітей, бути партнерами в спільній роботі з педагогами. Завдяки опануванню інформаційно-комп’ютерних технологій і батьки й педагоги забезпечили той тандем, який неможливо було удосконалити під час звичайного відвідування дітьми ЗДО. Сподіваємось, що дане партнерство та плідна налагоджена робота в тріаді педагоги-діти-батьки, залишиться гарним досвідом для всіх учасників освітнього процесу.

Результатом плідної роботи творчої групи педагогів став методичний посібник «Дидактична гра, як провідна діяльність», який відзначено дипломом ІІ ступеня міської виставки-презентації.

Створене освітнє середовище закладу відповідає сучасним тенденціям розвитку, конкурентоспроможності в умовах, що відповідають соціальним запитам суспільства та сприяє реалізації пізнавальних процесів, дослідницької активності та набуття основних компетентностей відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти. Нажаль, продовження дії воєнного стану та дистанційний формат навчання дітей дошкільного віку не надав змогу організувати та внести новизну до середовища закладу, але ми впевнені, що повернення дітей до очних зустрічей надихне педагогів до відтворення та організації нового формату освітнього оточення.

Особливістю роботи з інноваційної діяльності нашого педагогічного колективу є вивчення, активне впровадження в практику роботи інноваційних педагогічних технологій, що робить заклад конкурентоспроможним на ринку освітніх послуг.

Впродовж навчального року вихователем – методистом Н.Матющенко проводилися відповідні методичні форми роботи з педагогічним колективом з метою підвищення професійної компетентності, набуття практичного досвіду роботи з дітьми спрямованих на вирішення основних річних завдань.

Річним планом на 2022/2023 н.р. було заплановано та проведено:

- чотири засідання педагогічної ради, під час яких висвітлено вагомі здобутки педагогічного колективу, реалізація річних завдань, аналіз діяльності закладу за поточний навчальний рік.

Змістовно пройшли семінари, семінари-практикуми, семінари – тренінги для педагогів:

- «Як надати першу допомогу потерпілому та як допомогти собі самому» (семінар-практикум)

- «Нові стратегії змістового компоненту освітнього напряму «Дитинав соціумі» (практичний семінар у форматі Zoom-конференції)

- «Поради та практичні прийоми, які допоможуть стабілізувати свій емоційний стан і надати підтримку дітям»

- «Ігрова діяльність в освітньому процесі з фізичної культури (семінар-тренінг)

- «Як пережити війну і не втратити здоровий глузд».

Проведено консультації з працівниками та батьками щодо роботи під час воєнного стану:

- «Інформаційна безпека в умовах війни»

- «Самодопомога в ситуації гострого стресу»

- «Допомога дітям у стані психологічного напруження»

- «Інтерактивні технології на заняттях з образотворчого мистецтва»

- На час воєнної агресії Російської Федерації актуальним питанням роботи закладу –є збереження життя працівників та дітей, тому для батьків проведено консультації:

- «Евакуація: алгоритм дій»

- «Безпека життєдіяльності дітей на вулиці»

- «Набір для виживання в умовах воєнного часу»

- «Поради при поведінці у надзвичайних ситуаціях»

- «Як заспокоїти дітей під час війни»

- «Правила надання першої допомоги»;

- «Як подбати про дитину, якщо ви знаходитеся з нею в укритті»

- «Попередження дитячих отруєнь»;

- «Попередження інфекційних захворювань»;

- «Попередження сонячних опіків та теплових ударів»;

- «Безпека поведінки під час повітряної тривоги».

Відбулися три виробничі наради, які допомогли колективу та адміністрації вирішувати нагальні потреби закладу та дев’ять адміністративних нарад, які дозволили щомісячно обговорювати діяльність ЗДО.

Резервом в роботі залишились декілька невирішених питань, причиною яких стає відсутність працівників під час освітнього процесу.

Невід'ємним складником створення інноваційного простору є застосування цифрових інтерактивних технологій. Інтерактивні методи навчання відіграють позитивну роль під час засвоєння дітьми навчальної інформації. Отже, враховуючи вищезазначені досягнення педагогічного колективу маємо визначити рівень роботи закладу, такий як достатній. Визначені резерви в роботі будуть враховані на наступний 2023-2024навчальний рік.

Варто зазначити що нагальним питанням сьогодення є оптимізація роботи щодо оволодіння українською мовою як державною, вільного спілкування українською мовою вихованцями. Саме тому в закладі було створено відповідне україномовне середовище, з метою залучення дітей до використання української мови як державної засобами українських народних казок. Педагоги закладу у цьому навчальному році пройшли спецкурс щодо володіння державною мовою, а я особисто пройшла тестування при Харківській гуманітарно-педагогічній академії та отримала сертифікат.

Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я дітей та педагогічних працівників є одним з пріоритетних напрямків діяльності адміністрації щодо забезпечення соціального захисту вихованців. Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» на початок 2022/2023 навчального року було проведено облік дітей, забезпечено роботу та постійне оновлення і внесення корективів до бази даних комп’ютерної програми «КУРС: Дошкілля». Вихователі закладу, на початок навчального року, провели анкетування батьків щодо виявлення дітей з сімей пільгових категорій, було складено соціальний паспорт сімей та створено списки вихованців, які потребують соціальної допомоги.

У закладі постійно проводились заходи з пропаганди психологопедагогічних знань щодо соціального захисту дітей. На початок навчального року на онлайн-батьківських зборах вихователі закладу доповіли батькам про систему соціального захисту створену в закладі.

На сайті закладу для батьків постійно оновлювалась актуальна інформація: було представлено алгоритм діяльності з переліком організацій куди можна звернутися з приводу насильства в сім’ї, контактна інформація.

Відповідно річного плану роботи закладу на 2022/2023 н.р., нормативно-правових документів: Постанова КМУ від 22.08.2018 р. № 658 «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі»; Лист МОН України від 14.08.2020р. № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)». Зокрема був затверджений орієнтовний план проведення тижня «Протидія булінгу» в дистанційному режимі з 03.10.2022 року по 07.10.2022 року, який включав наступні види діяльності:

- Консультування батьків за наступними темами: «Булінг в дитячому садку. Міф чи реальність», «Що таке булінг та чому про нього потрібно знати всім батькам»;

- Створення порад для батьків майбутніх першокласників «Як зупинити булінг?»;

- Проведення дистанційних занять з дітьми кожної вікової групи за темами «Моїх друзів я люблю», «Наш садочок – другий дім».

Окрім вищезазначеного, впродовж навчального року були проведені наступні заходи: демонстрація дистанційних колажів за участю дітей кожної вікової групи за темою «Всі ми – друзі», проведення дистанційних занять за темою «Що таке толерантність?», «Подарунок для друзів».

Вихователям було рекомендовано й надалі продовжувати проводити просвітницьку роботу серед батьків та вихованців з метою згуртовування колективу та профілактики булінгу.

Таким чином, можна зробити висновок про те, що в закладі робота з соціального захисту вихованців проводиться планово, в системі.

Незважаючи на ситуацію яка склалась наразі, медичною сестрою та педагогами закладу постійно проводилась відповідна робота з батьками вихованців в онлайн режимі та в групах Viber, де висвітлювалась інформація з теми здорового харчування, а саме: «Особливості харчування дитини при стресі»; «Вітаміни для повноцінного розвитку дитину»; «Поради батькам щодо харчування дитини вдома»; «Значення води у розвитку дитини»; «Правила дитячого харчування влітку»; « Харчування дітей які часто хворіють»; «Профілактика харчових отруєнь та кишкових інфекцій»; «Як привчити дитину їсти овочі». Батькам було надано відповідні рекомендації щодо здорового харчування їхньої дитини.

Медичне обслуговування дітей в закладі дошкільної освіти здійснюється у відповідності до Закону України «Про дошкільну освіту», Порядку медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.06.2002 р. № 826, наказу МОЗ України та МОН України «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі» від 30.08.2005р. № 432/496. У 2022-2023 навчальному році робота сестри медичної старшої щодо охорони та зміцнення здоров’я дітей, формування звичок до здорового способу життя вихованців залишається актуальною та проходить у дистанційному форматі. Пріоритетними напрямками щодо медичного обслуговування дітей у закладі дошкільної освіти визначено такі:

- збереження і зміцнення здоров’я дітей;

- забезпечення ефективного фізичного розвитку дітей;

- формування у дітей свідомого ставлення до власного здоров’я і здоров’я оточуючих як до найвищої індивідуальної і суспільної цінності.

Акцентуючи увагу на здійснення постійного зміцнення здоров’я дітей, формування звичок до здорового способу життя, сестра медична старша та педагоги закладу, проводячи різноманітні онлайн заходи продовжують досягати поставленої мети щодо зменшення захворюваності та зміцнення здоров’я вихованців як фізичного так і психічного. Питання стану здоров’я дітей, створення оптимальних умов для зниження захворюваності розглядалися на нараді при директорі. У закладі постійно проводиться онлайн-роз`яснювальна робота серед батьківської громадськості щодо проведення профілактичних заходів по запобіганню захворюваності та ефективності вакцинації. Інформація з приводу санітарно-просвітницької роботи згідно графіку висвітлюється на сайті закладу, у групах «Viber».

На виконання Закону України «Про охорону праці», Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, в ЗДО розроблені заходи, направлені на покращення умов праці.

У закладі розроблені та затверджені інструкції з охорони праці за професіями та видами робіт, інструкції по дотриманню працівниками правил безпеки під час організації освітнього процесу, посадові та робочі інструкції для всіх категорій працівників. Згідно Закону України «Про охорону праці», систематично з працівниками проводилися вступні, первинні та повторні, цільові інструктажі з питань охорони праці, пожежної безпеки, які реєструвалися у відповідних журналах, видавалися накази щодо охорони праці та безпеки життєдіяльності працівників.

Назважаючи на дистанційну освіту, для учасників освітнього процесу заплановано та проведено відповідна робота щодо дотримання правил особистої безпеки, протипожежної безпеки та цивільного захисту, дорожнього руху, дотримання норм охорони праці. На виконання чинного законодавства з питань охорони праці, цивільного захисту, протипожежної безпеки та з метою формування у дітей свідомого розуміння цінностей власного життя та здоров’я, в закладі було організовано та проведено заходи в режимі онлайн.

Двічі на рік, до літнього періоду та початку навчального року, проводиться випробування спортивного обладнання на території ЗДО та групових приміщеннях. Комісією з охорони праці проводяться перевірки обладнання на відповідність вимогам безпеки та видаються акти.

Робота педагогічного колективу та всіх робітників ЗДО щодо профілактики дитячого травматизму спрямована на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності. Ми вважаємо, що тільки систематична робота з дітьми щодо безпеки життєдіяльності може виробити в дитячій свідомості стереотипи безпеки в життєвому середовищі. Протипожежна безпека у ЗДО посідає важливе місце в організації всієї роботи з охорони праці

У цьому навчальному році у закладі запрацювала пожежна сигналізація. У повній комплектації пожежний щит, ящик для піску на випадок гасіння пожежі.

У закладі, на стінах коридору, завжди можливо спостерігати агітаційні стенди з охорони праці, цивільного захисту населення та пожежної безпеки. Протягом 2022/2023 н.р. не було зафіксовано випадку дитячого травматизму та травм виробничого характеру.

Між адміністрацією і трудовим колективом закладу складений Колективний договір, ухвалений на зборах трудового колективу . Цей договір є нормативним актом, на підставі якого здійснюється регулювання соціально – економічних, виробничих і трудових відносин. Щодо соціально – трудових пільг, гарантій, компенсацій адміністрація та орган профспілкової первинної організації забезпечують належні умови соціального захисту працівників. Зобов’язання адміністрації, передбачені колективним договором, ретельно виконуються. Між адміністрацією та профспілковим комітетом існує тісний зв’язок.

Мною, як директором, постійно подаються подання на узгодження всіх штатних одиниць. Члени профспілкового комітету є членами тарифікаційної комісій, з організації техніки безпеки, пожежної безпеки, охорони праці.

Робота батьківського комітету тимчасово проводиться в онлайн режимі, але пропозицій щодо покращення стану або зауважень, стосовно роботи ЗДО не поступало. Навпаки, батьки вдячні організації освітньої роботи в дистанційному режимі, вдячні працівникам ЗДО за зберігання матеріальної бази закладу та території закладу в належному стані. Не дивлячись на важкі часи нашої країни, продовження воєнного стану в Україні, наш заклад залишається сучасним, який має власний імідж . Завдяки працівникам закладу, наполегливій та відповідальній роботі у складні для країни та міста часи, заклад дошкільної освіти продовжує бути сучасним, освітнім простором, лідером серед дошкілля Первомайщини.

Директор ЗДО №5 Світлана КОФАН

Кiлькiсть переглядiв: 317